Вітаю Вас Гість!
Четвер, 28.03.2024, 14:03
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
Сайт    ПОВІДОМИТИ ДРУЗЯМ про  Київський форум УКРАЇНЦІ  [ НОВІ ПОВІДОМЛЕННЯ · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Київський форум УКРАЇНЦІ » ОСВІТА » Школи » Перевідні іспити для учнів 5-8 класів
Перевідні іспити для учнів 5-8 класів
svobodaДата: Четвер, 31.03.2011, 10:05 | Повідомлення # 1
Сержант
Група: Друзья
Повідомлень: 24
Репутація: 0
Статус: Offline
Стресові експерименти над школярами
Львівська Пошта, Четвер, 31 березня 2011, 05:20

Учні 5 – 8 класів тепер складатимуть перевідні іспити. Спеціальні збірники для підготовки до них батьки мають купити власним коштом. Проте у продажу їх наразі немає

Несподівані нововведення від Міністерства освіти і науки України наприкінці навчального року вже стають нормою. І від отих несподіванок нервують учителі, батьки та й самі школярі. Адже спеціальних збірників, за якими учні мають готуватися до іспитів, ще нема, а до закінчення навчального року залишається дуже мало часу. Коли вони з’являться у продажу – невідомо. Ба більше, батьки змушені будуть їх купувати власним коштом.

Підсумкові контрольні роботи учні 5 – 8 класів писатимуть із української мови, іноземної мови (англійська, французька або німецька), математики, історії України, а також із російської мови у російськомовних школах.

Це нововведення, як запевняють у МОН, має визначити рівень знань учнів на кінець навчального року і пов’язати теоретичні викладки вчених із практикою. І визначити рівень знань школярів мають за допомогою письмових тестів. Спеціальні збірники, затверджені МОН, були видрукувані наприкінці минулого тижня. До речі, цікаво знати, де міністерство знайшло на них гроші, бо обіцяних підручників учні 10 класів чекають від вересня, але так і не дочекалися. В ідеалі кожна школа мала б отримати пакет із завданнями у визначений час.

Але, як бачимо, сюрпризи від Дмитра Табачника далекі від ідеалу. Тож цього року витрати на придбання збірників ляжуть на плечі батьків та вчителів. Збірник із завданнями, запропонованими для контрольних, коштує 15 грн, збірник із відповідями – 10 грн. Якщо учень складатиме чотири іспити, то батьки зі свого гаманця мусять витрати 100 грн. А якщо в сім’ї двоє-троє дітей, які навчаються у 5 – 8 класах, то витрати, звісно, доведеться подвоїти чи потроїти. У міністерстві пообіцяли школам видати один або кілька примірників безплатно, але цього, на думку вчителів, недостатньо. До того ж обіцянки залишаються цяцянками.

Іспити з визначених предметів учителі повинні провести з 20 до 30 травня, а зараз вони, звісно, мають проводити підготовчі заняття. Оскільки у продаж спеціальні збірники ще не надходили, вчителі дістають їх де хто може. Минулого тижня їх можна було замовити на сайті видавництва “Ранок”, але відразу чотири збірники за 60 грн. Цього тижня половини збірників на сайті вже нема. Тож ті, хто не встиг, розгублені.

Чи будуть ці іспити і наступного року, наразі не відомо, адже досі Державний стандарт базової середньої освіти не затверджений і цілком можливо, що наступного року вони будуть неактуальні. Зараз і батьки, і вчителі, і школярі активно обговорюють це нововведення. Звісно, вони незадоволені постійними експериментами, які проводить МОН над дітьми. Не задоволені й оцінюванням знань дітей у формі тестів. Учителі кажуть, що школярі через це не вміють відповідати на питання і аргументувати свою думку.

До того ж такі міністерські сюрпризи наприкінці року не дають змогу учням належно підготуватися до іспитів. Та хіба МОН цікавить думка вчителів, батьків, учнів?

Станіслав Ніколаєнкo,
голова Громадської ради освітян і науковців України, міністр освіти і науки України у 2005 – 2007 рр.:

– Останнім часом постійно з’яв­ляються новації та конфлікти навколо іспитів. Дивлячись на стратегію розвитку освіти, яку пропонують, можна тільки шарахатися. Постійно запроваджувати якісь нововведення, на мою думку, не нормально. Потрібно, щоб була певна концепція, стратегія державного розвитку освіти в Україні, а на неї вже поступово вводити певні новації. Учителі повинні знати, що їх чекає і навіщо ці новації робляться. Якщо оцінити сам крок, який робить МОН, то бачу в ньому і плюси. Кожен іспит – це систематизація, діти вчаться мобілізувати ті знання, які вони засвоювали упродовж року, і наприкінці навчального року їх потрібно розкласти по поличках. Нічого поганого в цьому немає. Але те, що нововведення пропонують в останній момент, без попереджень – це головний мінус. І якщо збірники завдань і відповідей потрібно купувати батькам, то складається враження, що на їх продажу монопольно хтось намагається заробити гроші.

Володимир Огура,
в. о. начальника управління освіти Львівської міськради, начальник відділу освіти Галицької райадміністрації Львівської міськради:

– Насправді іспитів у школах не буде, це будуть звичайні підсумкові контрольні роботи за спеціальними збірниками. Кожна дитина вивчає в школі ту чи іншу дисципліну, яка передбачена програмою. У збірнику не може бути і немає жодної вправи чи завдання, яке виходить за межі вивченого матеріалу. Тому основне завдання дитини – це вчитися протягом навчального року. І тоді не буде проблем у тому, щоби правильно виконати завдання. На мою думку, немає потреби кожному учневі купувати посібник. Що ж до вчителів, то збірники входять до методичної літератури, якою їх мала б забезпечувати Львівська міськрада. Та наразі ми не розглядали фінансування збірників контрольних робіт, бо за умов сучасного фінансування нереально закупити абсолютно всі методичні рекомендації, якась частина випадає.

Ольга Войцех,
учитель української мови Львівської академічної гімназії при НУ “Львівська політехніка”:

– Дуже незадоволена ситуацією. Якщо вводити такі радикальні зміни, то варто це робити на початку навчального року. З української мови учні завжди писали підсумковий диктант. Тепер будуть писати тести. Відповідно, потрібно додатково займатися з дітьми, скерувати їх у правильному напрямку, навчити, як відповідати на тести. І ці тести спершу вчитель мусить перевірити, адже бувають випадки, що і у завданнях, і у відповідях трапляються помилки.

Степан Мельник,
учитель історії Львівської академічної гімназії при НУ “Львівська політехніка”:

– Те, що підсумкові іспити проводитимуть під час навчання наприкінці року, однозначно погано. Дітей важко підготувати за такий короткий період до чотирьох іспитів. Учні, замість того, щоб вивчати предмети, тепер будуть сидіти і зубрити ті збірники. Самі тести вже з’явилися, але широкому загалу вони будуть доступні тільки через тиждень-два. Зараз їх мають тільки вчителі, яким вдалося їх придбати. Із сумного досвіду знаємо, що в нас усе робиться із запізненням, то це тільки наробить шуму серед батьків, дітей, викличе невдоволення і не дасть бажаного результату. Історія – усний предмет, учень мав би вміти аргументувати своє бачення історичних подій, а не просто поставити навпроти них хрестик.

Ольга Максимова,
мама восьмикласника:

– Важко уявити, як можна допомогти дитині, яку нещодавно, як і батьків та вчителів, поставили перед фактом. Інформації щодо проведення цих іспитів та обсягу матеріалу дуже мало. А коли будуть самі збірники – також остаточно не відомо. Для мене це стрес, а що вже казати про дітей. Така нестабільність, постійна шарпанина ще більше підривають довіру до системи освіти, зменшують її авторитет. Дехто намагається виробити свою систему, зважаючи на здібності, нахили, плани учня. Тож із деяких предметів наймають репетиторів, а інші вчать не дуже поглиблено, щоб тільки здати. Мало хто як зі старшокласників, так і з батьків, розраховує на знання, отримані в школі.

До теми:

Учора у Львові відбулася акція “Вища освіта – біг із перешкодами”, яка мала на меті показати негативи останньої редакції Законопроекту “Про вищу освіту”, зокрема, та законотворчої політики Міністерства освіти і науки, молоді та спорту загалом. Організатори акції наголошували, що всі дії МОНМС спрямовані на знищення вищої освіти в Україні. Їхня політика призведе до того, що українська освіта стане таким собі бігом із перешкодами, де виші стануть осередками корупції, а не знань. Політика Мін­освіти спрямована не на підвищення рівня знань студентів, а на комерціалізацію освіти

 
квіткаДата: Вівторок, 17.05.2011, 15:20 | Повідомлення # 2
Полковник
Група: Друзья
Повідомлень: 203
Репутація: 18
Статус: Offline
Леся Оробець
Тестування «невипускних» класів: ціна питання

До мене як до народного депутата звернувся батько восьмикласника однієї звичайної херсонської школи, якого вчителі наразі примушують купувати «безплатні» збірники тестових завдань, використовуючи при цьому методи, що принижують людську гідність дитини. З огляду на вражаючу масовість подібних випадків, у свою чергу звернулася офіційно не лише до правоохоронних органів, але й Міносвіти.

У пошуках логіки міністерського рішення

школа ученики учніНа початку березня цього року шкільництво губилося в здогадах щодо причин упровадження для учнів 5-8 класів підсумкових контрольних робіт, скасованих Дмитром Табачником лише місяць потому, як всівся в міністерське крісло. І не тому, що ідея не подобалася. Адже потреба в підсумковому моніторингу навчальних досягнень, отриманих учням упродовж року, заперечити важко. Без неї щонайменше нелегко забезпечити наступність і логічність навчального процесу, а також мотивувати до повторення й узагальнення набутих знань. Ніщо так не дисциплінує учня як очікування хорошої контрольної роботи.

Запитання виникли до способу і терміну впровадження «нововведення».
З одного боку, народ отримав інформацію про наміри високого освітнього начальства за три місяці до завершення навчального року. Невже не можна було спланувати й оприлюднити це рішення хоча б із вересня минулого року, якщо освітні процеси в нашій країні адмініструються осмислено? Адже суттєво більш сумнівні гуманітарні проекти міністр до цього проштовхував із системністю, вартою кращого застосування. Нащо батькам, учителям і школярам такий стрес і навантаження на гаманець, помножені на авральну й адміністративну кон’юнктуру?

З іншого боку, нинішнє березневе «розхолодження» дітей, які шість місяців поспіль і гадки не мали про бізнес-плани міністерства, є результатом не менш не менш «логічного» попереднього кроку нинішнього міністра, який у березні минулого року скасував аналогічний наказ Івана Вакарчука з метою «уникнути перевантаження школярів у загальноосвітніх навчальних закладах у період завершення навчального року». Хоча до тих підсумкових робіт учні 5-8 класів готувалися якраз із вересня-місяця.

Щоправда, відмову від минулорічного моніторингу нинішній міністр мотивував і бажанням покласти край «несанкціонованому» вивертанню батьківських кишень. Тобто поборам, у яких міністерство не бере участі. «Якщо порахувати, скільки дітей мало піддатися цьому тестуванню, то вийде два з половиною мільйони на 64 гривні, то це 160 000 000 гривень без жодного дозволу, через комерційну структуру, без грифу міністерства», – обурювався Дмитро Табачник у квітні 2010 року в ефірі одного телеканалів.

Але рік потому комерційні структури міністра вже не дратували. Навпаки – лист Міносвіти №1/9-151 від 04.03.2011 р. уперше анонсував широкій громадськості не лише прізвища авторів збірників завдань, але назви видавництв, яким дозволено було їх видрукувати монопольно – «Ранок», «Основа», «Літера ЛТД». На батьківських форумах Табачника відразу ж звинуватили у прямому потуранні сумнівним оборудкам.

Як гукне – так і грюкне, або Чого і слід було чекати

На подібні звинувачення представники міністерства невтомно пояснювали, що купувати батькам збірники не треба, що «збірники будуть у школах».

У свою чергу, батьки на ці запевнення реагували так само, як і на прохання інших чиновників не купувати гречку, яка нікуди не зникне і не подорожчає. Ажіотажу додавала відсутність у батьків щонайменшої уяви про механізм підготовки до «тестів», які застукали їх зненацька, і текстів завдань, які за логікою мали бути у відкритому доступі хоча б на сайті Міносвіти. Перелякані батьки штурмували місцеві ринки і книгарні, накручуючи ціну на збірнички, а вчителі, зі свого боку, мотивували учнів до їх придбання відповідними домашніми завданнями.

Зі слів батька вищезгаданого херсонського школяра, вже наприкінці березня учням класу його сина було наказано під запис у щоденник здати 75 гривень на придбання збірників завдань для проведення підсумкової атестації, а на початку квітня те саме було запропоноване і батькам на батьківських зборах. З огляду на те, що в управлінні освіти Херсонської міської ради батька запевнили у відсутності потреби купувати подібні збірники за власний кошт, він вимогу класного керівника виконати відмовився. І відразу пошкодував...

Адже вже із середини квітня учні не лише почали отримувати домашні завдання за цими книжечками, але й оцінюватися за їх виконанням. Відповідно, школяр, який не мав удома рекомендованих міністерством збірників, почав отримувати неприховано негативні оцінки за їх виконання – у тому числі «дуже погано», тобто «одиниці», а також піддаватися приниженню й образам з боку вчителів і класного керівника.

Отож, обіцяний Табачником у квітні минулого року «кваліфікований зріз знань» перетворився на інструмент викачування коштів із батьківських гаманців, а збірники завдань і відповідей до підсумкових контрольних робіт – на повноцінні шкільні підручники.

При цьому міністерських чиновників жодним чином не збентежила ні критична маса помилок, віднайдених учителями-практиками в тих завданнях, ні пропедевтична спрямованість більшості шкільних курсів, що викладаються у 5 класі, до прикладу. А 12-річних школярів учителі почали аврально «натаскувати» за збірниками контрольних завдань із навчальних предметів, не орієнтованих взагалі на отримання системних знань і проведення підсумкових контрольних робіт.

Невже Табачнику і його заступникам невідомі «ази» вікової фізіології, відповідно до котрих і вибудовуються пропедевтичні курси для дітей, у яких лише формується абстрактне мислення? Адже головна мета таких курсів – прищепити інтерес і любов до предметів, які учні з наступного року вивчатимуть системно. Уявляєте, як почали любити 5-класники «контрольні» предмети і школу в цілому після подібних експериментів чиновників «від освіти»?

Бізнес-проект із обмеженою відповідальністю

Як відомо, комерційний успіх будь-якого бізнесового проекту напряму залежить від рівня попиту. Невелика затримка із пропозицією лише посилює позитивний ефект.

Давайте порахуємо. Від часу надання майбутньому товару споживчої вартості й оприлюднення імен його виробників у відповідних документах Міносвіти (16.02 – 03.03. 2011) до появи текстів збірників на сайті міністерства (07.04) минуло більше місяця. Впродовж цього часу знервовані батьки й освітяни не мали іншого виходу, як поспішати – до початку проведення контрольних робіт лишалося два місяці, між тим як інформацією монопольно володіли «придворні» видавництва.

За тиждень до появи текстів завдань у широкому доступі (29.03) міністерство додало масла у вогонь ще одним листом – «Щодо незадовільної підготовки до проведення підсумкових контрольних робіт учнів 5-8 класів» (№1/9-220). Місцевих освітян попросили «особисто доповісти про вжиті заходи до 15-00 4 квітня поточного року у телефонному режимі». Схоже, темпи реалізації збірників не відповідали очікуванням ділків, а зусилля шкіл у цьому напрямку було визнано незадовільним. Інакше, звідки б у міністерстві дізналися про «незадовільність» підготовки до робіт – до їх проведення?

Навіть, якщо батьки обмежилися лише придбанням збірників завдань за ціною, щонайменше в 20 разів вищою від їх собівартості, ігноруючи окремо видані збірники відповідей, – навіть у цьому разі прибуток зацікавлених осіб вийшов за межі 180-200 млн. гривень. При цьому, як свідчить херсонський випадок, у деяких школах мотивація до придбання збірників не меншає навіть після появи текстів завдань в електронному доступі – мали ж директори відреагувати на останній лист міністерства.

Тим часом про корупційну складову такої бізнес-активності питання ставити марно і безперспективно – формально Міносвіти за нинішню ганебну ситуацію, що виникла навколо авральної підготовки до підсумкової атестації «невипускних» класів, не відповідає. На жаль, так само, як і за решту подібних продуктів власної життєдіяльності.

Леся Оробець,

спеціально для УНІАН

Додано (17.05.2011, 16:20)
---------------------------------------------
Батьки школярів можуть позиватись із міністром Табачником

17.05.2011
Галина Терещук

Львів – Школярі 5-8 класів цими днями здають державні контрольні роботи. У завданнях учні та вчителі знаходять помилки, а деякі тести не відповідають навчальній програмі. Підсумкову атестацію міністр Дмитро Табачник своїм наказом запровадив у березні, але цей документ не пройшов перевірку міністерства юстиції.
У березні вчителі, школярі та батьки пережили справжній шок.

Міністерство освіти та науки за два місяці до завершення навчального року запровадило підсумкову атестацію у 5-8 класах з історії України, української мови, математики та іноземної мови. Спеціально до контрольних іспитів були видані збірники, які учні купували по 15-20 гривень, а то й більше. А вже згодом міністерство поінформувало, що тести оприлюднені також в інтернеті.

Помилок у тестах не бракувало

Львівські шестикласниці Іринка та Юлія уже здали контрольні роботи з української мови, історії України, англійської мови.

– Найскладніше було з історією, дуже багато дат, були теми, які перед самісінькою контрольною лише проходили. Також була тема з історії, яку ми взагалі не вчили;

– А ще чимало було помилок. Наприклад, на карті я знайшла помилку і якби обрала один із двох варіантів, то було б неправильно. Тема про Македонського.

Львівські освітяни говорять про численні помилки у тестах з української мови. А з історії у 5-6 класах класі були теми, які діти проходитимуть через три-чотири роки.

Учитель української мови та літератури львівської СШ № 9 Наталія Чернюх каже, що зміни у навчальний процес потрібно запроваджувати не у кінці, а на початку року. Особливих претензій до самих тестів педагог не має, бо запитання відповідали навчальній програмі.

«А ось щодо помилок, то, можливо, замало попрацювали над завданнями, було мало часу на укладання тестів, не зважили на поради педагогів. А ще не варто було пропонувати аж стільки варіантів. У мене 28 учнів у 5-Б і на клас було 15 варіантів завдань, а достатньо лише три. А ось донька моя якраз випускниця. Вважаю, що не потрібно у школі жодних іспитів. Адже є зовнішнє оцінювання знань. Чи одинадцятикласники краще відвідували заняття у школі? Я б не сказала», – розповіла Наталія Чернюх.

Наказ про підсумкову атестацію мав пройти державну реєстрацію

Міністр Дмитро Табачник видав наказ №141 про проведення з 10 по 20 травня цього року підсумкових контрольних робіт із математики, іноземної мови, історії України та української мови у 5-8 класах 16 лютого. Цей документ мав пройти державну реєстрацію в міністерстві юстиції, згідно з нормативним актом від 1992 року. Державної реєстрації позбавлені лише ті акти, які не зачіпають права, свободи, законні інтереси громадян.

Натомість, наказ міністерства про запровадження підсумкової атестації безпосередньо стосується батьків, школярів, вчителів. Однак на офіційному сайті мінюсту наказ №141 в переліку зареєстрованих відсутній. Тобто, виходить, що міносвіти та науки не подало його на державну реєстрацію.

Адвокат громадської юридичної організації «Гармонія і порядок» Дмитро Гудима припускає, що міністерство хотіло зекономити час. Бо реєстрація триває 15 днів, чинності набуває після 10 днів, а часу на підготовку до підсумкової атестації було просто обмаль. Гарячкові експерименти міністерства освіти та науки на дітях за бюджетні гроші батьки можуть оскаржити у суді, радить юрист. Але навряд чи це хтось робитиме. Адже, коли за два місяці до завершення навчального року міністерство запровадило державну підсумкову атестацію, невдоволення батьків і вчителів було на рівні розмов.

«Якби у нас у Польщі таке зробили, то уже на другий день тисячі батьків, освітян та учнів були б на вулицях», – розповіла мені вчителька із Кракова. Бо у державі з розвиненим і відповідальним громадянським суспільством жодні зміни під час навчального року та ще й без попереднього обговорення фахівців просто неможливі.

 
MKCДата: Понеділок, 23.05.2011, 10:04 | Повідомлення # 3
Підполковник
Група: Друзья
Повідомлень: 113
Репутація: 6
Статус: Offline
Weekly.UA
Табачник організував мільярдний бізнес на школярах
23.05.11 9:50 / Weekly.UA

Останні кілька тижнів змусили учнів 5-9-тих класів, їхніх батьків та вчителів буквально не спати ночами, і шикуватися в черги до невропатологам. Привід для цього дало Міністерство освіти. Відомство повідомило про незаплановані іспитах і відповідях, яких не знайдеш у підручниках, але можна купити за гроші. 2,5 мільйона нервових дітей, 4 мільйони роздратованих батьків, і кілька сотень тисяч обурених вчителів стали ефектом останнього експерименту Міносвіти. У школах почалася паніка. За два місяці до кінця року міністр вводить іспити з чотирьох предметів - української мови, іноземної, математики та історії України. Мета - нібито розробка нових держстандартів. Однак у тестових завданнях під грифом міністерства, знаходять купу помилок. Вчителі стверджують про неприйнятно сформульованих питаннях, відсутності правильної відповіді, плутанини з варіантами та завдання за межами шкільної програми. Щоб врятувати ситуацію Міносвіти просто викреслює із списку завдання з помилками. Іноді це половина всіх питань. Наприклад, з української мови з 38 варіантів залишається 20. Вчителі обурені, як не апробовані тести могли допустити в школи. Також обурюють вчителів відповіді до контрольних робіт, які продавали під грифом міністерства. Їх існування робить тезу про зріз знань безглуздим. Без існування спеціально надрукованих відповідей написати на відмінно було неможливо. У підручниках потрібної інформації просто немає. А рада міністерства - шукати завдання в Інтернеті, втілити в життя, наприклад, у сільській місцевості, мало хто зміг. І навіть у місті пропозицію спровокувало чималий попит. Заповзятливі торговці за одну книгу правили до 40-ка гривень. Часто це була нелегальна передрук, а там кількість помилок лише зростала. Хто буде тепер відповідати за втрачені нерви і гроші, не зрозуміло. Як і не зрозуміло чи досягнута мета експерименту. За матеріалами: «ТСН»
 
Київський форум УКРАЇНЦІ » ОСВІТА » Школи » Перевідні іспити для учнів 5-8 класів
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: